Mechanicy samochodowi - jak ich rozpracować?

Dodane: 13-09-2016 06:10
Mechanicy samochodowi - jak ich rozpracować? Sonda lambda sklep

Czy warto wybierać tanie serwisy samochodowe?

Jeśli nasz samochód się popsuje, zawsze chcemy jak najszybciej go naprawić. Mamy wiele możliwości, by to zrobić, a jeśli pragniemy, by wszystko przebiegło bez większych problemów, powinniśmy zastanowić się w jaki sposób najlepiej będzie to zrobić. Jeśli chcemy zapewnić sobie odpowiednią jakość usług, powinniśmy oczywiście wybrać najlepszy serwis, który będzie mógł nam to zagwarantować. Każdy wie doskonale, że za dobre usługi trzeba dodatkowo zapłacić, więc w tym przypadku zdecydowanie nie powinniśmy starać się oszczędzać. Aby naprawa przebiegła odpowiednio, należy postarać się o najlepsze miejsce, a takie mogą oczywiście oferować nam usługi dość drogie. W tanich warsztatach nie można spodziewać się wysokich standardów.


Części wymienne do naszego auta

Obecnie jednym z najbardziej popularnych miejsc, w których ogłaszają się sprzedawcy oferujący części samochodowe jest Internet. To właśnie tam możemy zdecydować się na zakup dowolnych części, zwykle używanych, do naszego auta. Dla wielu osób, które znają się w pewnym stopniu na mechanice pojazdowej może być to spora oszczędność. Samodzielna wymiana części samochodowych jest jednak niełatwa i trzeba wykazać się naprawdę dobrą znajomością danego modelu auta, aby poprawnie ją przeprowadzić. W związku z tym, chociaż istnieje spore grono klientów chętnych na zakup części samochodowych, nie brakuje jednak tych, którzy wolą serwisowanie aut zlecić fachowcom w tym zakresie wysyłając swoje auto do warsztatu.


Konstrukcja wału korbowego

Budowa wału korbowego

Czopy główne
Czopy korbowe
Przeciwciężar
Tarcza koła zamachowego
Ramię wykorbienia ? łączące czopy

Wał korbowy silnika spalinowego jest drążony, wewnątrz pod ciśnieniem jest tłoczony olej silnikowy smarujący panewki stopy korbowodu oraz czopy główne wału. W przypadku silnika dwusuwowego smarowanego mieszankowo, wał korbowy jest pełny i dzielony celem montażu łożysk tocznych przy czopach głównych i korbowych. Wały silników wysokoprężnych dwusuwowych są wykonane podobnie jak wały silników czterosuwowych (drążone). Wały silników największych (zob. silnik wodzikowy) są wykonywane z oddzielnych elementów i łączone poprzez tarcie na specjalnych prasach o dużej sile nacisku.

Na zakończeniu wału korbowego osadzane bywają elementy takie jak: koła zębate pompy oleju, napędu rozrządu, koła zamachowego, itd.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy



© 2019 http://weekend.rybnik.pl/