Inbound marketing jest bezpośrednio związany z koncepcją tzw.marketingu za przyzwoleniem (z ang.
permission marketing), opracowaną przez Setha Godina, zgodnie z którą, odbiorca danego przekazu marketingowego sam musi wyrazić na niego zgodę, np.
poprzez subskrypcję mailową lub wyszukując dane produkty, usługi bądź informacje za pomocą wyszukiwarek internetowych.Według zwolenników tej strategii, istnieje dzięki temu większe prawdopodobieństwo, że treści reklamowe trafią do osób faktycznie nimi zainteresowanych. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Inbound_Marketing
Jedną z form content marketingu, obok infografik, filmów i raportów, są teksty.Twórcy mają możliwość dostosowania formy tekstu do odbiorcy, a także do obranej przez firmę strategii komunikacji.
Do często stosowanych form content marketingu należą takie rodzaje tekstów jak: Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Content_marketing
Terminem content marketing określa się wszelkie treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą Internetu.